Nowości z New Holland
18 marca 2019

Maksymalna skuteczność i wydajność dzięki systemowi zarządzania prędkością jazdy, wzbogaceniu układu skręcania na uwrociach (HTS II) o system IntelliTurn™ oraz magistrali ISOBUS

 

Zarządzanie prędkością jazdy II

Na targach SIMA, marka New Holland zaprezentuje nowy układ zarządzania prędkością jazdy GSM II, dodatkowo zwiększający sprawdzoną już i najlepszą w tej klasie wydajność ciągnika T6 Dynamic Command. Pierwsza wprowadzona na rynek wersja układu zarządzania prędkością jazdy GSM wprowadziła do ciągników z przekładnią Powershift logikę sterowania spotykaną w przekładniach bezstopniowych. Obecna, druga generacja pakietu sterowania GSM II, dostępnego wyłącznie w ciągnikach New Holland zapewnia ciągnikom New Holland Dynamic Command nowe, unikalne funkcje przy jednoczesnym zachowaniu charakterystyki pierwotnej wersji układu GSM, zwiększając tym samym jego wydajność. Interfejs jest podobny do tego stosowanego w ciągniku Auto Command – z regulacją prędkości za pośrednictwem ergonomicznej dźwigni wielofunkcyjnej CommandGrip™. Nastawy prędkości docelowej umiejscowione są pod kciukiem tzw. tempomat, wszystkie te parametry widoczne są na przejrzystym i funkcjonalnym wyświetlaczu. Układ zapewnia możliwość regulacji osiągów pod kątem optymalizacji mocy/wydajności lub oszczędności paliwa. Układ GSM II współpracuje zarówno z narzędziami napędzanymi, jak i nienapędzanymi przez WOM. Zarówno w trybie polowym, jak i drogowym,  dostępna jest opcja automatycznej zmiany kierunku jazdy. Ten wariant jest montowany  fabrycznie lub jest do odblokowania w modelach T6 Dynamic Command z zainstalowanym monitorem IntelliView IV i pełną wersją dźwigni CommandGrip.

 

Połączenie układu HTS II i IntelliTurn

Klienci użytkujący ciągnik T6 Auto Command i T6 Dynamic Command z systemem IntelliTurn będą dysponować opcją automatycznego uruchamiania funkcji HTS II. Dostępna jest nowa opcja konfiguracji, która w przypadku stosowania układu wraz z systemem IntelliTurn wyzwala uruchomienie funkcji HTS II na podstawie odległości od granicy pola. Połączenie tych dwóch funkcji umożliwia całkowitą automatyzacją skrętu na końcu rzędu i sekwencjonowanie funkcji narzędzia, zapewniając efektywne i jednolite wykańczanie rzędów w obrębie całego pola.

 

Dostępność magistrali ISOBUS

Modele ciągników T6 Auto Command i Dynamic Command można zamówić z magistralą ISOBUS klasy 3, która umożliwia komunikację pomiędzy narzędziem a ciągnikiem i tym samym  sterowanie WOM-em wraz z układem tylnego zawieszenia, układem EHR, układem kierowniczym, prędkością jazdy oraz przednim TUZ+WOM. Jeśli np. do ciągnika będzie podłączona prasa rolująca marki New Holland z systemem IntelliBale™, to w czasie pracy prasa sama zatrzyma ciągnik po zrolowaniu beli, wyrzuci ją i zamknie tylną klapę. Operator będzie musiał tylko nacisnąć przycisk zmiany kierunku jazdy, aby powrócić do belowania.

 

 

Źródło: //agriculture.newholland.com/eu/pl-pl